< Till bloggens startsida

and the mother we share will never keep our cold hearts from calling.

Att jobba med alkohol... det är väldigt mycket mer påfrestande än jag ibland är klar över, detta att jobba på en arbetsplats som serverar stora mängder alkohol. Självklart startar det oftast problemer varje vecka, folk blir för fulla och så vidare men det brukar ändå gå bra. Man har vakter på de värsta kvällarna och de flesta går när man ber de. 
Men nu ikväll så kom det in en man i min egna ålder och jag såg direkt att han var för full så jag bad han vänligt att gå. Total stopp! Vägra flytta på sig, vägrar lyssna och när jag försöker leda han ut genom att lägga handen på hans arm blev han genast aggressiv. Och DET är något jag inte trivs med! Alkohol och aggressivitet. Alf som jag jobbade med försökte han med att få han ut men det fungerar inte så vi blev tvungna att ringa polisen. 
Medan vi väntar på polisen så försöker han ta sig längre in i lokalen, då tar vi fysiskt tag i han och det slutar ju med att vi blir tvungna med våld att ta tvinga han ut ur lokalen och väl där ute på gatan så får ju Alf ta alla möjliga tag och grep och tillslut ligger han i backen med hjälp av vakten från ställe på sidan. Så kommer hans kompis löpande och då blir det obehagligt för han klickar helt för att han kompis hålls fast. Till slut, med mycket hjälp av folk omkring som stöttade upp och genom det minskade spänningen i situationen, fick vi de två att gå vidare. 
Några minuter senare kom polisen men då var de redan borta. 
 
Jag känner mig inte stor vid såna här tillfällen. Jag trivs inte alls med att allt för ofta se det svartnar för folk. Det finns allt för många där ute som blir obehagligt arga när det dricker, angry drunks. Och vem av dessa ska lyssna på en liten svensk jente? Den stora 50åriga mannen som inte tänker låta en liten jente säga åt honom när han inte ska dricka mer? Den uppumpade 25årigen som letar efter något att skapa problem med? 
Eller som i detta fallet, de två som faktiskt kommer tillbaka 1h senare när vi stänger för att "ta oss"? 
Ska jag verkligen behöva vara rädd för att utsättas på våld bara för att jag jobbar där jag jobbar?
 
Alkohol är både glädje och gift. Jag själv har haft otroligt fina stunder med det denna helgen, men jag är ju även en happy drunk. "Är aldrig så trevlig som när jag dricker champagne!"
 
Men de som gång på gång på gång bara slåss och skapar otrygghet när de är ute, stay home! Vi vill inte ha er här.
 
När sista gästen gått satte på jag denna låten på full guffe och blev genast på bättre humör!
 
 

Kommentarer
Krissan!

Thessse!!

Gud förstår dig verkligen, GIRL POWER åt dig för att du står på dig, det som inte dödar gör en starkare!! Hoppas allt är bra med dig i fina Kristiansand!

Puss / MC Krissy

Svar: GUD så koseligt att höra från dig Krissan <3 thanks for the support, girl power!!
- Therese

2013-05-16 @ 23:22:56
Mammi

Nä att jobba i restaurang branschen har sina baksidor!
Dygnsrytmen, alkohol och stress!
Älsklingen.. är det inte dags att "byta bana" :D
Komma hem till Svedala och ha familjen nära <3
Vi längtar efter dig! Älskar dig, puss puss

2013-05-23 @ 10:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0