< Till bloggens startsida

avokado med bönsallad.

Precis lagat mig en supergod lunch.
 
 
Avokado med bönsallad (2 pers)
250 g kidneybönor
2 morötter
1 rött äpple
1/2 röd lök
6 soltorkade tomater (i olja)
2 blekselleristjälkar
1 kruka persilja
2 avokador
 
Dressing
2 msk olivolja
1 msk rödvinsvinäger
2 msk färskpressad citron
2 msk sesamfrön
 
Skölj bönorna i kallt vatten. Skör morötterna i strimlor och grovhacka äpplet, löken, de soltorkade tomaterna och sellerin. Blanda allt i en bunke med persilja och dressingen. Servera med avokadon! 
 
Lagar alltid för 2 pers så jag har matlåda till jobbet :) 
 

Kommentarer
Mammi

Åh vill ha... men jag åt nästan likadant igår.. plockat från salladsbaren på Hemköp :) Jag är deras nya stammis!
puss & kram mitt hjärta

2013-05-09 @ 16:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0